Lai maksimāli rūpētos par drošību uz ceļa, auto ražotāji strādā pie tā, lai padarītu automašīnas drošākas un vieglāk vadāmas. Tiek izstrādāti aizvien jauni drošības asistenti – ADAS, kas spēj analizēt situāciju uz ceļa un laicīgi brīdināt vadītāju, lai novērstu bīstamu situāciju veidošanos. Šādu asistentu skaits katram transportlīdzeklim var atšķirties atkarībā no ražotāja komplektācijas. Viens no šādiem asistentiem ir kamera, kas caur vējstiklu fiksē braukšanas manieri un veic dažādas palīgfunkcijas.
Lūk dažas no tām: Video
Kamera dod impulsu bremžu sistēmai nekavējoties apstāties gadījumos, kad transportlīdzekļa priekšā negaidīti uzrodas negaidīts šķērslis (piemēram, ja uz ceļa braucamās daļas izskrējis cilvēks vai dzīvnieks, no šķērsielas izbraucis cits transportlīdzeklis u.t.t.). Šī funkcija darbojas pilsētas ātruma režīmā.
Kontrolē vadītāja braukšanas manieri starp joslām un nepieciešamības gadījumā brīdina autovadītāju ar skaņas vai vibro signālu, vai braukšanas asistents elektroniski atgriež automobīli iepriekšājā braukšanas joslā (piemēram, noguruma vai autovadītāja iemigšanas gadījumā, jo kā liecina statistikas dati, lielu daļu no ceļu satiksmes negadījumiem izraisa autovadītāju koncentrēšanās spēju zudums noguruma rezultātā). Video – AUDI – MB
Atpazīst ceļazīmes un brīdina par to neievērošanu (piemēram, par ātruma pārkāpšanu).
Diennakts tumšājā laikā asistents kontrolē un pārslēdz tālās vai tuvās gaismas pēc nepieciešamības.
Atpazīst pretim braucošās automašīnas un dod impulsu lukturiem izmainīt gaismas kūli, lai novērstu pretimbraucošo autovadītāju apžilbināšanu. Kā arī izmaina gaismas kūli ceļa līkuma gadījumā. Video
Ir tādi auto servisi, kas uzskata, ka šāda kameras pārkalibrācija pēc vējstikla uzstādīšanas nav nepieciešama. Var jau būt!
Bet vai mēs varētu droši pārvietoties ar transporta līdzekli apzinoties, ka vajadzības gadījumā drošības jostas nofiksēsies ar nokavēšanos vai drošības spilveni(AIRBAG) izšausies minūti pēc negadījuma???
Tāpēc lai šie vadības asistenti strādātu precīzi, kamera VIENMĒR ir jāpārkalibrē gadījumos, ja:
- ir jūtami asistenta darbības traucējumi
- tiek mainīts vējstikls
- tiek pārregulēta ritošās daļas ģeometrija – savirze
- tiek izmainīts transporta līdzekļa augstums – klīrenss (piemēram mainīts riepu augstums, a/m tiek sēdināts)
- tiek veikts avarējuša transportlīdzekļa virsbūves remonts uz vilkšanas stenda
- tiek mainīta pati kamera vai tās vadības bloks
SIA “StikluServiss.lv” šādu pakalpojumu sniedz izmantojot HELLA GUTMANN diagnostikas iekārtu un CSC kalibrēšanas stendu un esam vienīgais šāda pakalpojuma sniedzējs Vidzemē.
Pēc kalibrācijas veikšanas klientam tiek izsniegta izdruka par kalibrācijas procesa gaitu.
Veicam arī lietus un gaismas sensoru pārbaudi un konfigurāciju.